Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Bron: Belabberd bereikbaar Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Dat het belabberd gesteld is met de bereikbaarheid van Schiedam Noord met Openbaar Vervoer (OV) is al langer bekend. Maar door corona wordt het nog erger: door bezuinigingen bij de RET zouden de Woudhoek, Spaland en Sveaparken vanaf 9 januari 2022 ‘s avonds helemaal niet meer met 0V bereikbaar zijn.

 Het goede nieuws is een alternatief voorstel: Ringbus Schiedam Noord
Het college schrijft: 'Gelet op de noodzaak om met ingang van 9 januari 2022 de 0V bereikbaarheid van Schiedam Noord te waarborgen, is samen met RET en MRDH gewerkt aan een alternatief voorstel voor de ringbus. In dit voorstel van RET rijdt er vanaf 9 januari 2022 een bus in één richting via de route op de afbeelding'.

'De bus rijdt 7 dagen per week ‘s avonds tussen 19h en 23h, op zaterdagen ook overdag en zondagen ook in de vroege ochtend met een frequentie van 2.x per uur. Deze lijn wordt als vaste lijn met een vaste dienstregeling en lijnnummer, eerst 121 en later 52, opgenomen in alle
dienstregelingen en dienstverleningsconcepten van het openbaar vervoer (apps, reisplanners etc.). 0p rustige momenten wordt met een volledig toegankelijke 8-persoonsbus gereden. Op vrijdagen en zaterdagen kan een 19-persoonsbus worden ingezet. Alle reguliere reisproducten van RET zijn en blijven geldig'.

'We zijn ons ervan bewust dat ook dit voorstel niet voor iedereen een oplossing biedt, maar in elk geval wel voor de grootste groep reizigers. Ongeveer 80% van de 0V reizigers rond Schiedam Noord in de avonduren zijn geholpen bij een meer nabije, directere en toegankelijker
verbinding met het station ten opzichte van de tram.' aldus burgemeester en wethouders.

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op

Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?

Lees verder

Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond

Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!

Lees verder

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier