Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Bron: Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Tijdens het strenge winterweer van afgelopen week reden nauwelijks trams en lagen ook delen van het metronet plat. ,,Bijna heel Hillegersberg en grote delen van Schiebroek waren -net als veel andere stadsdelen- dagenlang vrijwel verstoken van openbaar vervoer”, schrijven drie bewonersorganisaties uit de twee stadsdelen in een gezamenlijke boze brief aan de gemeenteraad.

 ,,In tegenstelling tot het verleden bleek de RET in geen enkel opzicht meer te zijn toegerust om met extreem weer om te gaan.” De bewoners wijzen erop dat de stadsvervoerder ooit een eigen sneeuwdienst had plus vijf trams die zout konden strooien en sneeuw konden ruimen. ,,De directie besloot rond de eeuwwisseling dat er geen noodzaak meer voor dergelijke voertuigen bestond. Op één exemplaar na, dat als museumtram bij de Stichting RoMeO terechtkwam, verdwenen die sneeuwveegtrams naar de sloper.”

Rover en het Metrocov buigen zich over deze kwestie en willen samen met de RET tot een oplossing voor de toekomst komen.

 

Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op

Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?

Lees verder

Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond

Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!

Lees verder

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier