De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Bron: Werkzaamheden Nelson Mandelabrug

Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken.

Ontmanteling moet allemaal zeer zorgvuldig om de overlast zo laag mogelijk te houden.

'We hebben vierhonderdste mruimt, dus zorgvuldigheid voor de veiligheid is geboden', aldus Wethouder van der Meer.

Geplande werkzaamheden

Let op: Vanaf maandag 19 december is de bushalte bij station Zoetermeer in Rokkeveen niet in gebruik. Dit heeft gevolgen voor verschillende buslijnen. Er zijn tijdelijk andere haltes en gewijzigde routes. Lees meer op www.zoetermeer.nl/mandelabrug.

Reisadvies:

Reizigers vanuit Den Haag en Utrecht die in Zoetermeer moeten zijn, kunnen uitstappen op station Lansingerland - Zoetermeer en daar RandstadRail 4 pakken naar alle haltes in Zoetermeer. Reizigers kunnen vanaf Station Lansingerland-Zoetermeer ook met bus 170 naar Lansingerland en Rotterdam waar Metrolijn E de reizigers verder vervoerd naar Rotterdam. 

Let op: Vanaf maandag 19 december is de bushalte bij station Zoetermeer in Rokkeveen niet in gebruik. Dit heeft gevolgen voor verschillende buslijnen. Er zijn tijdelijk andere haltes en gewijzigde routes. Lees meer op www.zoetermeer.nl/mandelabrug.

De A12 gaat binnenkort dicht voor de ontmanteling van de brugdelen. We focussen op een aantal dagen in de kerstvakantie omdat het dan rustig is.

Gedetailleerde informatie is te lezen op de website van de Gemeente Zoetermeer.

 

 

 

 

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op

Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?

Lees verder

Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond

Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!

Lees verder

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier