Over een aantal jaar moeten er veel meer metro's rijden op de drukste lijnen in Rotterdam. In de spits komt er dan 24 keer per uur een metrotrein langs. Elke 2,5 minuut.
Het gaat om de metro's van Slinge naar Den Haag (lijn E) en om voertuigen naar tussen de metrostations Capelsebrug en Hoogvliet (lijn C) die veel vaker gaan rijden. Volgens Reizigersvereniging Rover, Corrie Scheffer (tevens fervent OV gebruiker en ook lid van het Metrocov is het hoog nodig want zoals ze zelf zegt.
Lijn E is altijd hartstikke druk. Die metro zit echt boordevol.
Als er straks meer gebouwd moet gaan worden, komen en nog meer inwoners bij en dus meer reizigers als deze allemaal van het OV gebruik gaan maken.
Pier Eringa schreef in 2017 in het OV Magazine hier al over dat elke 2,5 minuut haalbaar is. Lees hier meer over in het artikel op OV Pro.Inmiddels zijn de plannen gepresenteerd.
RET heeft daarom aan het Rijk 100 miljoen extra gevraagd voor extra investeringen. Corrie en zo ook meer gebruikers van de metro zijn dan heel blij want mensen zoals Corrie kunnen niet zonder het OV.
Ben je het ook eens met Corrie reageer dan op het Twitterbericht.
Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op
Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?
Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond
Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!
RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal
Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.
Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd
Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.