Fietsers mogen zwemmend van Hoek van Holland naar de Maasvlakte

Fietsers mogen zwemmend van Hoek van Holland naar de Maasvlakte

Bron: Ferry tussen Hoek van Holland en Westvoorne verdwijnt

Wielrenners en andere fietsers gaan een belangrijke fietsverbinding missen. In het nieuwe jaar wordt de Fast Ferry tussen Hoek van Holland en Westvoorne uit de vaart genomen.

Het populaire fietsrondje over de Maasvlakte en Voorne-Putten kan vanuit het Westland niet meer op de gebruikelijk wijze worden gereden. De fietsersbond Westland is zwaar teleurgesteld. De Fast Ferry is ook belangrijk voor het woon-werk verkeer schrijft de Fietsersbond in een brandbrief aan Judith Bochove (vervoer, GroenLinks). De wethouder wil als alternatief een bus inzetten om de Maasvlakte te bereiken. Voor Westlanders is dit weinig aantrekkelijk zo schrijft het AD in de krant van 24 november jongstleden. Zijn er echt geen ondernemers die een veerpont willen exploiteren. Moet natuurlijk wel voldoen aan de klimaatdoelstellingen. Zero-emissie dus. 

In het AD van 21 oktober jongstleden stond hier ook ar een en ander over geschreven.

Ik citeer:

LOB-raadslid Nel Gort noemt het ‘doodzonde’ dat de Fast Ferry als toeristentrekker op 1 januari stopt. Ze vroeg daarom deze week de wethouders van Nissewaard hun best te doen de boot overeind te houden.

 

Fietsers mogen zwemmend van Hoek van Holland naar de Maasvlakte

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op

Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?

Lees verder

Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond

Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!

Lees verder

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier