Het miljard euro uit het Nationaal Groeifonds brengt een snelle lightrailverbinding langs Delft, tussen Leiden en Dordrecht, en extra treinsporen tussen Delft en Schiedam dichterbij. Toch zal het nog jaren duren voordat reizigers daadwerkelijk op pad kunnen. "Onze horizon is 2040."
Het zal dus nog wel even wachten zijn voordat er daadwerkelijk voertuigen op Randstadrail-achtige wijze (snel en in een hoge frequentie) kunnen rijden tussen Leiden, Den Haag, Schiedam, Rotterdam en Dordrecht.
Een einddatum kan de Metropoolregio Rotterdam Den Haag nog niet noemen. "Onze horizon is 2040. Tot dat jaar komen er 400.000 mensen bij in het zuidelijk deel van de Randstad. Die mensen hebben naast en woning en werk ook openbaar vervoer nodig", aldus het regiobestuur.Het miljard euro uit het Nationaal Groeifonds brengt een snelle lightrailverbinding langs Delft, tussen Leiden en Dordrecht, en extra treinsporen tussen Delft en Schiedam dichterbij. Toch zal het nog jaren duren voordat reizigers daadwerkelijk op pad kunnen. "Onze horizon is 2040."
Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op
Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?
Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond
Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!
RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal
Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.
Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd
Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.