Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Bron: Let op, RET schrapt in dienstregeling: rijdt jouw bus straks nog wel?

In het artikel op de website van het AD is wat verwarring ontstaan over schrappen van buslijnen. Het zijn echter geen buslijnen die verdwijnen maar het heeft te maken met wijzigingen.

Wijziging dienstregelingen RET

In maart 2021 heeft besluitvorming in Bestuurscommissie Vervoersautoriteit (BCVA) van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag over Bus 47 en de STOPenGO-lijnen plaatsgevonden. Hierover is aan het METROCOV advies gevraagd, dat is meegenomen in de besluitvorming.

Dat er maatregelen genomen moeten worden is voor niemand leuk.

Wijzigingen dienstregelingen tramlijn 4 Heemraadsingel

Tramlijn 4 wordt ingekort tot halte Heemraadsplein. Deze tramlijn wordt niet geschrapt maar wegens langdurige werkzaamheden wordt de route van tramlijn 4 ingekort. De werkzaamheden gaan duren t/m 23 december 2022 en zijn daarna gelukkig weer normaal en daarna volgt de tram weer de oude route.

Meer informatie op RET-website over lijn 4

Wijzigingen dienstregelingen lijn 47 Noordereiland

De zogeheten e-shuttlebus 547 gaat de route van lijn 47 rijden dankzij steun van de gemeente Rotterdam. Deze buurtbus rijdt alleen over het eiland en niet na 19:30 uur en op zondag. In de avonduren en op zondag doet lijn 32 het Noordereiland aan. Lijn 32 blijft overdag en in de avonden via het centrale deel van het Noordereiland naar het centrum en Zuid rijden. 

Meer informatie op RET-website en op de website van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de buurtvereniging Noordereiland.

 

Gebrek aan succes: RET beëindigt Stop & Go-buslijnen in drie gemeenten

De RET stopt in januari met drie buslijnen in Maassluis, Vlaardingen en Lansingerland. De lijnen, waarvoor mensen zich telefonisch moesten aanmelden, hadden maar weinig reizigers en zijn daardoor niet rendabel.

Meer informatie is te lezen op de website van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag.

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op

Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?

Lees verder

Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond

Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!

Lees verder

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier