Werkzaamheden Hoekse Lijn. Drie weken geen metro, wel pendelbussen van 19 februari t/m 14 maart 2022

Werkzaamheden Hoekse Lijn. Drie weken geen metro, wel pendelbussen van 19 februari t/m 14 maart 2022

Bron: Wekenlang geen metroverkeer tussen Maassluis en Hoek van Holland

Het is vanaf zaterdag drie weken lang niet mogelijk om per metro van en naar Hoek van Holland te reizen. Reizigers kunnen gebruikmaken van een pendelbus tussen metrostations Maassluis West en Hoek van Holland Haven.

Vervoerder RET zet tussen zaterdag 19 februari en maandag 14 maart pendelbus 705 in. Metrolijn B rijdt niet verder dan station Steendijkpolder in Maassluis. De pendelbus rijdt tussen de stations Maassluis West, Steendijkpolder en Hoek van Holland Haven. De RET deelt vanaf donderdag ook folders uit over de omleiding en de werkzaamheden op station Hoek van Holland Haven

Er is tijdelijk geen metroverkeer mogelijk tussen Steendijkpolder en Hoek van Holland Haven omdat het nieuwe stuk metrospoor naar het in aanbouw zijnde station Hoek van Holland Strand gekoppeld moet worden aan de bestaande rails van de Hoekse Lijn. Lees het hele artikel op het AD,

Foto: Metrostation CS (foto: Rick Keus) Beeldbank RET 

Werkzaamheden Hoekse Lijn. Drie weken geen metro, wel pendelbussen van 19 februari t/m 14 maart 2022

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe elektrische bus met loopplank vrolijkt Haagse busplatform op

Vrijdag 15 november verzamelde zich op het busplatform van Den Haag CS een bont gezelschap, omringd door camera’s. Middelpunt van de belangstelling was de fonkelnieuwe elektrische bus van de HTM die in 2025 zal gaan rijden. Centraal stond één aspect van deze prachtige bus: Hoe kan je als reiziger met een motorische beperking gebruikmaken van de loopplank?

Lees verder

Laat je stem horen tegen de aangekondigde bezuiniging op het openbaar vervoer in de Rijnmond

Het Kabinet wil ruim €100 miljoen bezuinigen op ons OV. Dat betekent nog duurdere kaartjes en nog minder bussen. Dit raakt de Nederlander in het hart. Landelijk gebied, scholen, ziekenhuizen, winkels en andere voorzieningen worden minder goed bereikbaar. Stop deze bezuiniging. Teken de petitie!

Lees verder

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier